All-in concept

Fulfilment voor webshops

Waarom fulfilment voor jou?

Fulfilmentcentra zoals Logipacks kunnen op vele verschillende vlakken de uitkomst zijn voor vele uitdagingen waar een online verkoper mee te maken krijgt. Welke hiervan voor jou van toepassing zijn, zijn voor iedere ondernemer anders.

Waarom Logipacks?

One-stop-shop

‍Naast sterren genomineerde contt van Logipacks werken wij transparant midls one-stop-shop model. Naast fulfilment kun je bij ons terecht voor veel meer om je online sales te bevorderen.


Omdat wij onze tarieven all-in zijn, vinden wij het nog leuker als je meer kunt verkopen om hoger in de staffel te komen. Daarom helpen onze professionals je verder met:

  • Het bouwen en onderhouden van je webshop;
  • Seo en sea strategie en advies;
  • Productfoto’s en -video’s voor de beste listings;
  • Branding & marketing diensten.

Zo heb je alles onder één dak.

Reviews

De reviews van jouw klanten geven een vertrouwen aan de nieuwe klanten om een order te plaatsen. 63% van alle reviews gaan over de levering van het product. Verkeerd product geleverd, niet volledig geleverd zijn enkele voorbeelden hiervan. Door de automatisering van fulfilment partijen is de kans op fouten minimaal. Dat maakt het dat de reviews door Logipacks stijgen en dat indirect voor meer orders zorgt.

Klantencontact

Onze expeditie staat in direct contact met onze relaties. Wil je snel nog een order tegenhouden? Of een tussentijdse controle uitvoeren? Of wellicht een handmatige order meesturen om 22:00? Dat kan bij ons allemaal. Onze servicemedewerkers staan voor je klaar.

Postnl business point

Omdat wij een partner zijn van Postnl, hebben wij en dus ook onze relaties vele voordelen.

  • Zo worden onze pakketten meerdere malen per dag naar het grote sorteercentrum gebracht;
  • Wij hebben een pick up en een drop off punt waar klanten en bedrijven terecht kunnen;
  • We zijn het laatst geopende punt in Limburg, namelijk iedere werkdag tot 22:00. Dat is fijn voor bedrijven in de buurt;
  • Wij maken de eerste scan op locatie. Dat betekent dat je nooit meer afhankelijk bent van de drukte in het sorteercentrum. Voor VVB gebruikers is dat bijzonder gunstig, omdat je hiermee nooit meer een strike kunt krijgen van Bol.com. En een levertijd van 1 dag hanteren, en altijd zeker zijn dat je pakketten de eerste scan hebben bij Postnl.
Prijs

Veel ondernemers lijken te struikelen over de tarieven van de fulfilment partijen en zien het als een kostenpost i.p.v. een investering. Want waar kun je dan op besparen als je met een fulfilmentcentrum zoals Logipacks gaat samenwerken?

  • De software; bij logipacks betaal je niets extra voor het gebruik van de software waar je anders zelf het abonnement voor moet betalen. Denk aan voorraadbeheer, of pakketservices zoals sendcloud om je labels te printen etc.
  • Inpakmateriaal: Logipacks kan door haar grote volume orders voordeliger de verpakkingsmaterialen aanschaffen en daar bespaard een webshop op;
  • Verzendkosten: Logipacks heeft grote verzendvolumes waardoor je een mooier tarief kunt bedingen dan wanneer je dat als éénpitter zou doen. Logipacks kan desgewenst ook je eigen tarieven overnemen van bijvoorbeeld VVB en VVB+.
  • Opslag voorraad: Het opslaan van de voorraad zit bij Logipacks in de staffel prijs inbegrepen. Je kunt dus je extra kamer weer gebruiken voor gasten of logeetjes. En huur voor de garage of kleine opslagloods weer opzeggen;
  • Retouren: Omdat Logipacks geautomatiseerd werkt, is de kan op retouren te ontvangen kleiner. Retouren zijn vaak een vervelende kostenpost voor e-commerce ondernemers welke wij enigszins kunnen beperken met onze dienstverlening;
Opslag

Onze opslaglocaties zijn allemaal voorzien van brand- en inbraakbeveiliging. Daarbij houden wij altijd rekening met de groei van onze relaties. Je kunt dus altijd doorgroeien bij Logipacks. Aan opslag hebben wij geen tekort. Daarnaast liggen onze locaties op 5 minuten afstand tot de A2, 15 minuten afstand tot de havens van Stein. 10 minuten afstand tot vliegveld Maastricht Aachen Airport, en 5 tot 10 minuten afstand tot België en Duitsland.

Maatwerk

Bij logipacks werken wij niet met standaard processen. Maatwerk is hier de standaard. We zullen te allen tijde de wensen van onze relaties in de dienstverlening ten uitvoer brengen in goed overleg. De klanten zullen niet merken dat Logipacks ingeschakeld is, tenzij dat op verzoek is.

Automatisering

Doordat onze processen grotendeels geautomatiseerd zijn, kunnen wij de relaties beter van dienst zijn, geen fouten maken in het proces, en kunnen wij u als relatie altijd in realtime op de hoogte houden van de gang van zaken. Hoeveel voorraad ligt er precies per sku? Hoeveel retourtjes zijn er binnen en welke zijn weer opgeboekt als verkoopbaar? Met de online apps direct een overzicht van alles sales, Track and Trace codes en nog veel meer.

Tijd

Je kunt op drie vlakken besparen op tijd.


Ten eerste omdat je fulfilment uitbesteed, hoef je geen tijd meer te besteden aan het inslaan, voorraad tellen, picken en packen van de order, label uitprinten, pakket aanbieden aan de vervoerder, retourtjes aannemen en controleren. Dat is dan allemaal verleden tijd en die tijd kun je wellicht beter besteden aan je bedrijf;

Ten tweede zijn de openingstijden van je webwinkel belangrijk. Daarmee bedoelen we eigenlijk dat hoe langer de winkel open is en je bestellingen worden verwerkt, dat je meer klanten kunt helpen.

De meeste online bestellingen worden tussen 18:00 en 23:00 geplaatst. Als je een late cutoff-tijd hebt zoals bij Logipacks, dan is vandaag besteld en morgen in huis de perfecte oplossing.


Ten derde  is de tijd waar je terecht kunt met je pakketten ook een issue. Vaak moet je voor de laatste lediging al voor 16:30 je pakketten hebben gebracht. Dat weerhoudt jou om een late cutoff-tijd te kunnen hanteren.


Wat is fulfilment?

Fulfilment betekent: Alle handelingen die toezien op het verwerken en verzenden van online bestellingen. In één woord: orderafhandeling. Omdat de online orders exponentieel gestegen zijn afgelopen jaren, is de vraag vanuit de online verkopers ontstaan om gebruik te maken van zogenoemde fulfilment centra. Een fulfilment centrum neemt het volledige proces over van een online verkoper dat toeziet op de orders. Dus vanaf het op voorraad houden van de artikelen, tot aan het verzenden van die bestellingen is allemaal werk voor een fulfilment organisatie.

"Van A tot Z een super dienstverlening. Een aanrader voor iedere webshop."

Yasmina Bouhamdi

ZAYN COLLECTION

"Marketingstrategie strak uitgezet en het fulfilment goed ingekleed. Uiterst tevreden."

Younas el Masjdoub

Steema store

"Voor onze website met ons voorraadbeheer prima ondersteund door Logipacks. "

Wilma Hellings

flexkeukenmontage
vorige
volgende
Vandaag besteld morgen in huis

Afhankelijk van de grootte van de bestelling, het gewicht en de locatie, kiezen wij de meest geschikte partner om uw bestellingen met uiterste zorg te bezorgen

Wat doen wij
niet

Lees meer
Drank

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing.

Eten

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing.

Wat doen wij
niet

Lees meer
Opslag

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing.

B2B

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing.

Neem gerust contact met ons op of vraag een offerte op.

Neem contact met ons op
Logipacks
E-fulfilment
+31854002400
Phone Icon