Krijg je ook wel eens strikes terwijl je er zelf vrij weinig aan kan doen? Hier leggen wij je uit hoe je strikes beter kunt voorkomen en hoe je de strikes kunt wegpoetsen.
Bol.com werkt volgens haar servicenormen en ziet streng toe op drie processen:
Bij responstijd wordt er gekeken of je tijdig reageert op klantvragen en verzoeken. Ben je vaker te laat, dan kun je hiervoor een strike tegemoet zien.
Wanneer klanten een bestelling gaan annuleren en dat gebeurt steeds vaker, dan zal Bol dat zien als een slechte dienstverlening en ook daar kun je een strike voor krijgen.
Maar de meest voorkomende strikes die worden gegeven zijn de strikes voor het niet op tijd bezorgen van de orders. Vele bol verkopers liggen hier wakker van. Maar wat kun je hier nu aan doen?
Er zijn drie smaakjes die allen hun voordelen en nadelen hebben. Afhankelijk van je eigen situatie kies je één van onderstaande:
LVB: de fulfilment oplossing van Bol.com zelf.
VVB/VVB+: de verzendlabels van Bol.com
Zelf de orderverwerking doen;
Uitbesteden aan fulfilment bedrijf:
Het uitbesteden aan een fulfilment bedrijf blijkt uit verschillende onderzoeken voor veel online verkopers een goede stap te zijn om te nemen. En voor de online verkopers die voornamelijk van Bol afhankelijk zijn lijkt een combinatie van fulfilment met de VVB verzendlabels een sterke oplossing. Echter zijn we toch afhankelijk van de service van een dergelijk fulfilment centrum als ook nog afhankelijk van de eerste scans bij de vervoerders.
De beste oplossing?
Nu is Logipacks een fulfilment centrum die zowel met VVB verzendlabels de orders kan automatiseren, maar ook haar eigen Postnl Business Point is waardoor de orders een eerste scan krijgen bij logipacks op locatie.
Met andere woorden. Dit zijn enkele voordelen ervan welke in heel Nederland uniek zijn voor BOL verkopers:
Meer voordelen bekijken? Lees dan verder op onze fulfilmentpagina. Klik hier.
Meer weten over onze unieke oplossing voor Bol.com verkopers? Neem contact met ons op en we helpen je graag verder.