Ook wel bekend als LVB is een veel gebruikte fulfilmentoplossing voor online verkopers. Bol.com is één van de grootste dan niet het grootste online platform waar ondernemers hun producten kunnen aanbieden. En vaak is de eenvoud om op deze manier sales te behalen een echte trigger voor online verkopers. Maar is LVB werkelijk een goede oplossing voor je bedrijf? Hier zetten we een aantal zaken voor je uit elkaar waar vele ondernemers over in beklag gingen.
Bol.com kent twee pilaren, namelijk de marktplaats waar men de producten op kan adverteren voor het brede publiek. En we kennen de fulfilment kant waarbij Bol.com de voorraad in beheer neemt en de online bestellingen voor je afhandelt en verzend.
Wij hebben het hier slechts over de fulfilment kant, het LVB van bol.com.
Je meldt je online aan via de website van bol.com. Je maakt een overeenkomst aan. Je stuurt je voorraad naar de opslagplaats, zet je producten online op je eigen webshop en/of op hun eigen platform en de verkoop kan beginnen.
Helaas werkt het niet altijd zo eenvoudig als dat het lijkt. Vele ondernemers zijn na de opstart bij LVB afgestapt, omdat ze met verschillende problemen kampte:
Gezien de drukte bij Bol.com, de uiteenlopende tarieven en de lange wachtrijen, zien veel webshophouders de weg naar e-fulfilment elders. Daarbij kan er nog steeds op het platform van Bol.com worden verkocht, maar dan op een locatie elders. Dat brengt een aantal voordelen met zich mee.
Lees je goed in alvorens je het logistieke proces van je webwinkel uitbesteed. Je e-fulfilment partner moet een verlengarm zijn van jouw dienstverlening. Klanten mogen nooit merken dat jij iemand anders hebt ingehuurd. En een goede fulfilment partner denkt met je mee. Want immers, als jij als webshophouder groeit, is dat beter voor het fulfilment bedrijf.